Vitamines y minerals necessaris per a unes dents sanes

Vitamines y minerals necessaris per a unes dents sanes

Una dieta rica en vitamines i minerals pot enfortir naturalment l’esmalt dental pot, a més, protegir les dents contra aliments i begudes que causen erosió àcida.

Calci

El calci és un dels minerals més importants per tenir les dents sanes ja que enforteix l’esmalt i ajuda a enfortir els ossos.

Els productes lactis són una gran font de calci, però també ho són les verdures de fulla verda,, les mongetes, el salmó i les ametlles.
.

Vitamina D

La vitamina D és doblement important perquè no només augmenta la densitat mineral, sinó que també ajuda a absorbir, transportar i dipositar el calcials ossos que aguanten les dents.

Alguns productes lactis i cereals ccontenen vitamina D, però també es pot generar de manera natural exposant-nos a la llum solar..

Potassi

El potassi, igual que la vitamina D, ajuda a millorar la densitat òssia. El plàtan és la font més coneguda de potassi, però també podem trobar-lo al tomàquet, les bledes i l’alvocat.

Fòsfor

El fòsfor té un paper crític en la salut dental, ja que protegeix i reconstrueix naturalment l’esmalt dental. Les millors fonts de fòsfor es poden trobar en aliments rics en proteïnes com la carn, el pollastre, el peix, el marisc i els ous.

Vitamina A

La vitamina A és un nutrient clau per mantenir sanes les genives i mineralitzar l’esmalt dental.. També prevé la boca seca i ajuda a cicatritzar ràpidament qualsevol ferida a la boca.

a majoria dels aliments amb vitamina A són de color taronja, per la qual cosa és fàcil recordar que les taronges, els albercocs, les carabasses i les pastanagues són aliments amb vitamina A

Vitamina K

La vitamina K actua com un escut, ja que ajuda a bloquejar les substàncies que descomponen els ossos.. Una deficiència de vitamina K pot endarrerir el procés de curació del cos i augmentar la probabilitat de sagnar.

La podem trobar en verdures de fulla verda, como la col arrissada, les bledes i els espinacs. Altres fonts excel·lents són el julivert, el bròcoli i les cols de Brussel·les.

Vitamina C

a vitamina C enforteix les genives i les mucoses de la boca. Protegeix contra la gingivitis, l’etapa primerenca de la malaltia de les genives, i pot evitar que les dents s’afluixin.

Els cítrics són rics en vitamina C, però també es poden trobar a les patates i en verdures de fulla verda.

botó vull una cita

13